intipati khutbah hari ini/minggu ini

View previous topic View next topic Go down

intipati khutbah hari ini/minggu ini

Post  karakking on Fri Apr 15, 2011 4:20 pm

Antara isi2 khutbah hari ini yg bertajuk 'pemimpin'

Apabila ada lebih dari 3 orang, mestilah melantik seorang ketua. seorang ketua mestilah dipilih dari kalangan mereka yg lebih ilmu, berpengalaman dan adil.

Pemimipin itu bukan sahaja bertanggung jawap kepada org yg di pimpin tetapi juga bertanggung jawap dengan Allah SWT.
Pemimpin perlulah menjaga kesejahteraan org yg pimpin, malah sedia di tegur dan menegur.

karakking
Sergeant
Sergeant

Posts : 335
Join date : 16/03/2011
Age : 44
Location : Karak (KIC) - KLCC

Back to top Go down

Re: intipati khutbah hari ini/minggu ini

Post  ajaaja on Fri Apr 15, 2011 4:44 pm


Ni tajuk khutbah masjid mana?

Aku solat Jumaat kat Tebing Tinggi Jerantut/Temerloh tadi otw, so terlewat sempat dengar sessi kedua jer..tu pun tak dengar2 sangat.


ajaaja
Specialist
Specialist

Posts : 108
Join date : 30/03/2011
Location : Shah Alam Bandar Ntah Apa2 0193308887

Back to top Go down

Re: intipati khutbah hari ini/minggu ini

Post  karakking on Fri Apr 15, 2011 5:06 pm

ajaaja wrote:
Ni tajuk khutbah masjid mana?

Aku solat Jumaat kat Tebing Tinggi Jerantut/Temerloh tadi otw, so terlewat sempat dengar sessi kedua jer..tu pun tak dengar2 sangat.


masjid bangunan tabung haji
Itu lah kg mak dan ayah aku .... sampai dah pun!! Very Happy

karakking
Sergeant
Sergeant

Posts : 335
Join date : 16/03/2011
Age : 44
Location : Karak (KIC) - KLCC

Back to top Go down

Re: intipati khutbah hari ini/minggu ini

Post  ajaaja on Fri Apr 15, 2011 5:08 pm

karakking wrote:
ajaaja wrote:
Ni tajuk khutbah masjid mana?

Aku solat Jumaat kat Tebing Tinggi Jerantut/Temerloh tadi otw, so terlewat sempat dengar sessi kedua jer..tu pun tak dengar2 sangat.


masjid bangunan tabung haji
Itu lah kg mak dan ayah aku .... sampai dah pun!! Very Happy

hehehe. situ road-block polis forever!

Masjid tu dah cantek. Thanks to TM sebab sewa coumpund masjid tu untuk letak TM punya regulator kot.



ajaaja
Specialist
Specialist

Posts : 108
Join date : 30/03/2011
Location : Shah Alam Bandar Ntah Apa2 0193308887

Back to top Go down

Re: intipati khutbah hari ini/minggu ini

Post  tuah on Sat Apr 16, 2011 1:18 pm

minggu nie masjid tempat gue solat khutbah mengenai tolong sedara kita di palestin.

mengikut yusof al qadrawi...hukumnya wajib dahh...bukan sunat2 (menderma)

tuah
Private
Private

Posts : 15
Join date : 17/03/2011
Age : 33
Location : PJ,Kelana Jaya,Melaka

Back to top Go down

Re: intipati khutbah hari ini/minggu ini

Post  Sponsored content Today at 1:19 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum