Kawan jugak...

View previous topic View next topic Go down

Kawan jugak...

Post  mike on Thu Apr 07, 2011 6:51 pm

Aku ada housemate (merangkap kawan gak laa)..
Aku ada kawan (yang tak tinggal serumah, knal dr zmn skolah)..
Cuma baru2 ni aku tau..
Yang housemate aku cukup anti dengan kawan skolah aku tuh
(fesbuk punya pasal, ttbe housemate aku tanya: "Ehhh camne ko knal mamat ni?!")

Wakau dah tau hakikat tuh, tak bermakna aku tak boleh tinggal serumah, atau kna putus kawan dgn orang lain kan?
Renungkanlah~

p.s.: Berkawan biar seribu...berkawen biar...errr... empat? Rolling Eyes Embarassed Laughing

mike
Sniper
Sniper

Posts : 199
Join date : 16/03/2011

http://www.facebook.com/utsmk

Back to top Go down

Re: Kawan jugak...

Post  ~»areff peace~» on Fri Apr 08, 2011 9:41 am

Banyak dah hal niy...
biasanye yg Gur..
lagik teruk.. kwn baik yg lama
pun bule berperang.. masam muke..
tp aku tgk skrg.. laki pun dah
sama mcm gur.. sikit hal kecik
mcm niy pun nak jadik hal..
peace..



_________________
~»Sebaik-baik manusia adalah tidak menyusahkan orang lain~»
~»Hendak berlayar ke Pulau Betong,Sambil mencuba labuhkan pukat.
Bulat air kerana pembetong,Bulat manusia kerana muafakat~»
~»Anak rusa masuk ke taman,Puas sudah orang memburu.
Kalau muda jadikan TEMAN,Yang tua jadikan GURU~»

~»areff peace~»
Sniper
Sniper

Posts : 1088
Join date : 16/03/2011
Location : TJG.KRG-DSR.UTAMA-DSR.DAMAI ~»019-3158384~»

Back to top Go down

Re: Kawan jugak...

Post  mangj on Fri Apr 08, 2011 5:00 pm

Takper.. kawan je...
Mgkn salah satu tu lebih akrab dgn kita, boleh korek2 apa citer sebab-musababnya...
Mgkn jgk pada ketika yg seswai kita boleh bantu menyambungkan semula silaturrahim antara mereka yg terputus, kalau dirasakan sesuai...
Kan sudah canteek tuh...
Kalau rasa tak seswai, sebab dpt korek citer sebelah pihak aje dan takut bias, biarkan aja lah.... jgn jd fire-stone pulak...ahaks.. Laughing

mangj
Specialist
Specialist

Posts : 117
Join date : 15/03/2011

Back to top Go down

Re: Kawan jugak...

Post  ajaaja on Fri Apr 08, 2011 6:10 pm


Lama2 ok lah tu, kehidupan ini ibarat satu pusingan leper.

Ibarat - Hari ni motor si Mr. Y rosak , kita tolong. H

Hari esok motor kita pulak rosak, Mr Y tolong kita balik.

Lusa dua-dua rosak, Mr A pulak tolong ... dan seterusnya.

Sedara seislam dan semanusia ini ibarat Air Dicincang tak akan putus...

Live Easy!

ajaaja
Specialist
Specialist

Posts : 108
Join date : 30/03/2011
Location : Shah Alam Bandar Ntah Apa2 0193308887

Back to top Go down

Re: Kawan jugak...

Post  tommy on Mon Apr 11, 2011 6:41 am

Berkawanlah dgn seberapa ramai yg mampu, tapi kalau orang yg dah tanak kawan ngan kita...apa kita boleh buat? hehehehe

_________________

tommy
Sniper
Sniper

Posts : 211
Join date : 11/03/2011
Location : Keramat

http://www.funker.fm

Back to top Go down

Re: Kawan jugak...

Post  tommy on Mon Apr 11, 2011 6:53 am

ajaaja wrote:
Lama2 ok lah tu, kehidupan ini ibarat satu pusingan leper.

Ibarat - Hari ni motor si Mr. Y rosak , kita tolong. H

Hari esok motor kita pulak rosak, Mr Y tolong kita balik.

Lusa dua-dua rosak, Mr A pulak tolong ... dan seterusnya.

Sedara seislam dan semanusia ini ibarat Air Dicincang tak akan putus...

Live Easy!

Hehehehe teringat satu kejadian semasa konvoi baru2 ni, moto A rosak, moto B tolong tolak, moto A dah selamat naik DMAx, semua dah jalan, sekali moto B plak rosak(melambai sambil menjerit dalam hati...WOI! WOI! WOI! TUNGUUUUU MOTO AKU TAK BOLEH START!!!) tapi mujur kawan ramai, C dan D pulak datang memberi pertolongan, akhirnya selamat juga sampai ke destinasi. Akhir sekali moto B terpaksa ditinggalkan untuk diperbaiki dan B balik ke rumah beliau bersama E.

Berkawanlah dgn seberapa ramai yg kita mampu, dan jaga lah kawan2 kita sebagaimana kawan kita menjaga kita dan jangan la kita membuang kawan, walau kawan kita itu dah membuang kita takut nnt akhirnya kita terpaksa "memaksa diri untuk berak selama setengah jam" lol! lol! lol!

p/s : jgn marah ekk tuan punya badan...

_________________

tommy
Sniper
Sniper

Posts : 211
Join date : 11/03/2011
Location : Keramat

http://www.funker.fm

Back to top Go down

Re: Kawan jugak...

Post  ajaaja on Mon Apr 11, 2011 7:47 am

tommy wrote:
ajaaja wrote:
Lama2 ok lah tu, kehidupan ini ibarat satu pusingan leper.

Ibarat - Hari ni motor si Mr. Y rosak , kita tolong. H

Hari esok motor kita pulak rosak, Mr Y tolong kita balik.

Lusa dua-dua rosak, Mr A pulak tolong ... dan seterusnya.

Sedara seislam dan semanusia ini ibarat Air Dicincang tak akan putus...

Live Easy!

Hehehehe teringat satu kejadian semasa konvoi baru2 ni, moto A rosak, moto B tolong tolak, moto A dah selamat naik DMAx, semua dah jalan, sekali moto B plak rosak(melambai sambil menjerit dalam hati...WOI! WOI! WOI! TUNGUUUUU MOTO AKU TAK BOLEH START!!!) tapi mujur kawan ramai, C dan D pulak datang memberi pertolongan, akhirnya selamat juga sampai ke destinasi. Akhir sekali moto B terpaksa ditinggalkan untuk diperbaiki dan B balik ke rumah beliau bersama E.

Berkawanlah dgn seberapa ramai yg kita mampu, dan jaga lah kawan2 kita sebagaimana kawan kita menjaga kita dan jangan la kita membuang kawan, walau kawan kita itu dah membuang kita takut nnt akhirnya kita terpaksa "memaksa diri untuk berak selama setengah jam" lol! lol! lol!

p/s : jgn marah ekk tuan punya badan...

Perh..lama nya berak..tu sure keluar plugs, blok engine motor tuh..kekekeke

ajaaja
Specialist
Specialist

Posts : 108
Join date : 30/03/2011
Location : Shah Alam Bandar Ntah Apa2 0193308887

Back to top Go down

Re: Kawan jugak...

Post  mike on Tue Apr 12, 2011 8:31 am

berak stengah jam?!! Shocked Laughing

mike
Sniper
Sniper

Posts : 199
Join date : 16/03/2011

http://www.facebook.com/utsmk

Back to top Go down

Re: Kawan jugak...

Post  ~»areff peace~» on Tue Apr 12, 2011 4:34 pm




_________________
~»Sebaik-baik manusia adalah tidak menyusahkan orang lain~»
~»Hendak berlayar ke Pulau Betong,Sambil mencuba labuhkan pukat.
Bulat air kerana pembetong,Bulat manusia kerana muafakat~»
~»Anak rusa masuk ke taman,Puas sudah orang memburu.
Kalau muda jadikan TEMAN,Yang tua jadikan GURU~»

~»areff peace~»
Sniper
Sniper

Posts : 1088
Join date : 16/03/2011
Location : TJG.KRG-DSR.UTAMA-DSR.DAMAI ~»019-3158384~»

Back to top Go down

Re: Kawan jugak...

Post  Sponsored content Today at 4:44 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum